9.april vil Afiber endre fakturaløsning. Dette vil gi kundene noen muligheter de tidligere ikke har hatt. Les mer om dette her, og om hvordan dette påvirker deg som kunde.

Alle våre kunder har tilgang til mine sider for administrasjon av sitt bredbånd og TV-abonnement. Etter endringen 9.april vil du som kunde også finne alle dine fakturaer der. Her kan du utsette faktura med 14 dager dersom det er behov for det, samt opprette e-faktura og avtalegiro. Fakturaene vil også inneholde en enkel oversikt over andel av faktura som er internett og andel som er TV (mange trenger dette dersom jobben betaler internett). Enkelt fortalt vil du nå kunne gjøre det meste på en og samme side. Velge inn og gjøre endringer på innhold, kjøpe ekstra kanalpakker eller poeng, bestille ekstrautstyr, se fakturainformasjon og mye annet.

Hvordan vil dette påvirke deg som kunde?

  • De som i dag har avtalegiro, må legge inn ny avtale. De dette gjelder vil få ytterligere informasjon når det nærmer seg.
  • Da kontonummer for innbetaling vil endre seg, må alle som i dag kun har papirfaktura og epostfaktura passe på å betale til korrekt kontonummer. Vi anbefaler også alle med denne løsningen å endre til efaktura.

Q&A’s

Jeg har ikke bruker på mine sider. Hvordan får jeg det og hva kan jeg gjøre på mine sider?
Gå til www.afiber.no. Oppe til høyre ser du en knapp som heter Mine Sider. Trykk på denne. Legg inn epostadresse og passord. Dersom du ikke husker passord, kan du trykke på glemt passord og du vil motta et nytt. Dersom du ikke får tilsendt et passord kan dette skyldes at du ikke har bekreftet eposten din da kundeforholdet ble etablert. Vi ber deg da sende oss en epost til kundeservice@afiber.no eller kontakte oss på 378 85 888 slik at vi kan hjelpe deg i gang.
Jeg mottar i dag papirfaktura, men ønsker ikke dette? Hvordan går jeg frem?
Hvis du ønsker å opprette eFaktura, som betyr at du mottar fakturaen rett i nettbanken din, kan du gjøre dette på to måter. Enten via Mine Sider eller i nettbanken din. De fleste nettbanker har et eget valg for eFaktura slik at det skal være lett å opprette. Du finner generell informasjon om eFaktura her: https://www.efaktura.no/privat eller ved å kontakte banken din for mer informasjon.
Hvordan oppretter jeg avtalegiro?
Dette gjør du i nettbanken din når du betaler din første faktura. Vi ser at en del kunder ikke tar høyde for forbruk eller prisjusteringer, så vi anbefaler å ikke ha beløpsgrense på avtalen.
Hva er det nye kontonummeret?
Det nye kontonummeret er: 1506996563. Dette vil også stå på din faktura.
Hva skjer dersom jeg betaler til feil kontonummer.
Du vil få pengene tilbake på konto og må betale faktura på nytt med riktig fakturainformasjon.
Hvordan finner jeg fakturahistorikk før april 2024?
For å få fakturahistorikk før implementeringen av ny løsning, ber vi deg sende oss en e-post til kundeservice@afiber.no. Beskriv hva du trenger så sender vi over ved første anledning.
Når sender dere ut faktura, og blir det ny forfallsdato på min faktura?
Faktura blir sendt ut i første halvdel av måneden og har 14 dagers forfall. Dato for utsendelse vil variere noe.